[O1] Problem z włącznikiem światła wstecznego /czujnik wstec
Witam, to mój pierwszy temat, prosiłbym o wyrozumiałość.
Mam problem z czujnikiem światła wstecznego, w ogóle nie świeci. Przejrzałem całe forum.
- Sprawdziłem żarówki
- Wymieniłem włącznik światła wstecznego (w skrzyni)
- Sprawdziłem bezpiecznik
- Stykałem (na krótko) piny w wtyczce od czujnika. (Nie działa)
danio12345, sprawdź próbnikiem 12v czy we wtyczce od czujnika jest + jeśli jest to zewrzyj we wtyczce i sprawdź czy dochodzi + do tylnej kostki przy lampie,jeżeli jest to przyczyną może być uszkodzona ścieżka we wkładzie lampy lub pośniedziałe styki w gnieździe żarówki,
jeżeli natomiast nie dochodzi + do tylnej kostki to może coś być w wiązce przerwane lub przetarte, oraz czy na pewno bezpiecznik jest cały? za światła wsteczne odpowiada bezpiecznik 7 10A.
pozdro :szeroki_usmiech
danio12345,
Poszukaj bo na forum było dużo opisów.
Zamieszczone przez danio12345
- Sprawdziłem żarówki
Zamieszczone przez danio12345
- Wymieniłem włącznik światła wstecznego (w skrzyni)
No to jesteś 5 dych lżejszy :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez danio12345
- Stykałem (na krótko) piny w wtyczce od czujnika. (Nie działa)
I nie będzie.
Wyjmij akumulator, zdemontuj podstawkę od aku i idąc po przewodzie od czujnika dojdziesz gdzie się przewody przetarły. Trzeba będzie posztukować i zaizolować. Jakiś idiota tą instalację robił, albo przynajmniej u mnie był ten przewód mega napięty, to nie dziwne,że nie wytrzymał.
Ps. 30-45 minut roboty w ciepłym.
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Miałem to samo.Posprawdzałem wszystkie przewody i bezpieczniki i nic,a rozwiązanie było proste.Na podszybiu z lewej strony są złącza(kostki) w takiej skrzynce i tam wypięła sie kostka od świateł cofania.Aby sie do tych złącz dobrać trzeba odkręcić wycieraczki i wyciągnąć plastikowe podszybie z lewej strony.U mnie to było łącze nr 6.
1 - Złącze, 52-stykowe (T52a), w sterowniku układu bezpośredniego wtrysku silników wysokoprężnych -J248-
2 - Przyłącze punktu masy -10-, w kanale spływu wody
3 - Przekaźnik małej mocy grzewczej -J359-
4 - Przekaźnik dużej mocy grzewczej -J360-
5 - Złącze, 6-stykowe (T6a), w kanale spływu wody (brązowe)
6 - Złącze, 10-stykowe (T10a), w kanale spływu wody (pomarańczowe)
7 - Złącze, 10-stykowe (T10k), w kanale spływu wody (czarne)
8 - Złącze, 10-stykowe (T10j), w kanale spływu wody (niebieskie)
9 - Złącze, 10-stykowe (T10t), w kanale spływu wody (zielone)
10 - Złącze, 2-stykowe (T10c), w kanele przewodów z lewej strony (czarne), przyłącze do okablowania silnika TDI
11 - Złącze, 6-stykowe (T6m), w przepływomierzu powietrza -G70-
12 - Złącze, 2-stykowe (T2g), w zaworze elektromagnetycznym ograniczenia ciśnienia doładowania -N75-
13 - Złącze, 2-stykowe (T2f), w zaworze recyrkulacji spalin -N18-
14 - Złącze, 2-stykowe (T2d), w zaworze przełączającym przepustnicy
15 - Złącze, 2-stykowe (T2j), w rezystorze grzewczym odpowietrzenia skrzyni korbowej -N79- (tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym)
16 - Wtyk świec żarowych płynu chłodzącego -Q7- (tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym)
17 - Złącze, 1-stykowe (T1a), w rozruszniku -B-
18 - Złącze, 2-stykowe (T2e), we włączniku świateł cofania -F4-
19 - Przyłącze bezpiecznika -S131-, w skrzynce bezpieczników na akumulatorze (tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym)
20 - Złącze, 4-stykowe (T4m), w czujniku ciśnienia -G71- i temperatury kolektora dolotowego -G72-
wczoraj nie miałem czasu ale dzisiaj się zabrałem za to, skończyłem na poodpinanym akumulatorze, nie mogę za żadną cho...erę odkręcić śruby od blaszki trzymającej akumulator ( śruba jest zapieczona i kręci się razem z nakrętką od dołu) nie mam pojęcia jak to odkręcić bo od dołu nie ma miejsca żeby coś wsadzić do przytrzymania. :cry: :cry: :cry:
przemo1 chciałbym najpierw sprawdzić ten przewód pod akumulatorem, czytałem na forum że nie da się dobrze wpasować podszybia :/ żeby nie odstawało :| , dlatego chciałem najpierw sprawdzić przewód który idzie pod podstawą akumulatora
[ Dodano: Pią 28 Paź, 11 20:24 ]
Problem rozwiązany :szeroki_usmiech , sprawdziłem wszystko co jest możliwe, nawet te kostki pod podszybiem, które były ok. [przy okazji wymieniłem filtr pyłkowy :wink: ]
Gdy już się poddałem i chciałem dać bezpośrednie napięcie od akumulatora do kostki, okazało się że był złamany przewód pod tą volkswagenowską taśmą, gdzie jak wcześniej go sprawdzałem to nie było żadnego przetarcia.
Komentarz