[O1] Problem z włącznikiem światła wstecznego /czujnik wstec

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mieczysław
    Classic
    • 2012
    • 6

    [O1] Problem z włącznikiem światła wstecznego /czujnik wstec

    Zamieszczone przez drimik
    Różnica w spalaniu pomiedzy 1.2 a 1.4 nie jest wcale porażająca - a jednak większy zapas mocy.
    Tak samo nie jest porażająca różnica mocy między tymi silnikami :wink:

    Różnica w cenie też nie poraża :wink:

    Więc trudny wybór, albo i nie
  • danio12345
    Classic
    • 2010
    • 26

    #2
    [O1] Problem z włącznikiem światła wstecznego /czujnik wstec

    Witam, to mój pierwszy temat, prosiłbym o wyrozumiałość.
    Mam problem z czujnikiem światła wstecznego, w ogóle nie świeci. Przejrzałem całe forum.
    - Sprawdziłem żarówki
    - Wymieniłem włącznik światła wstecznego (w skrzyni)
    - Sprawdziłem bezpiecznik
    - Stykałem (na krótko) piny w wtyczce od czujnika. (Nie działa)

    Nie mam pojęcia co to może być.
    Octavia 2001r.

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2324
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      danio12345, sprawdź próbnikiem 12v czy we wtyczce od czujnika jest + jeśli jest to zewrzyj we wtyczce i sprawdź czy dochodzi + do tylnej kostki przy lampie,jeżeli jest to przyczyną może być uszkodzona ścieżka we wkładzie lampy lub pośniedziałe styki w gnieździe żarówki,
      jeżeli natomiast nie dochodzi + do tylnej kostki to może coś być w wiązce przerwane lub przetarte, oraz czy na pewno bezpiecznik jest cały? za światła wsteczne odpowiada bezpiecznik 7 10A.
      pozdro :szeroki_usmiech
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • splawik
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1292

        #4
        danio12345,
        Poszukaj bo na forum było dużo opisów.
        Zamieszczone przez danio12345
        - Sprawdziłem żarówki

        Zamieszczone przez danio12345
        - Wymieniłem włącznik światła wstecznego (w skrzyni)
        No to jesteś 5 dych lżejszy :szeroki_usmiech
        Zamieszczone przez danio12345
        - Stykałem (na krótko) piny w wtyczce od czujnika. (Nie działa)
        I nie będzie.
        Wyjmij akumulator, zdemontuj podstawkę od aku i idąc po przewodzie od czujnika dojdziesz gdzie się przewody przetarły. Trzeba będzie posztukować i zaizolować. Jakiś idiota tą instalację robił, albo przynajmniej u mnie był ten przewód mega napięty, to nie dziwne,że nie wytrzymał.
        Ps. 30-45 minut roboty w ciepłym.
        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
        -------------------------------------------------
        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

        Komentarz

        • danio12345
          Classic
          • 2010
          • 26

          #5
          Dzięki chłopaki, jutro to sprawdzę, chociaż i przy niedzieli kordzi mnie to sprawdzić

          Komentarz

          • przemo1
            Drive
            • 2010
            • 51

            #6
            Miałem to samo.Posprawdzałem wszystkie przewody i bezpieczniki i nic,a rozwiązanie było proste.Na podszybiu z lewej strony są złącza(kostki) w takiej skrzynce i tam wypięła sie kostka od świateł cofania.Aby sie do tych złącz dobrać trzeba odkręcić wycieraczki i wyciągnąć plastikowe podszybie z lewej strony.U mnie to było łącze nr 6.
            1 - Złącze, 52-stykowe (T52a), w sterowniku układu bezpośredniego wtrysku silników wysokoprężnych -J248-
            2 - Przyłącze punktu masy -10-, w kanale spływu wody
            3 - Przekaźnik małej mocy grzewczej -J359-
            4 - Przekaźnik dużej mocy grzewczej -J360-
            5 - Złącze, 6-stykowe (T6a), w kanale spływu wody (brązowe)
            6 - Złącze, 10-stykowe (T10a), w kanale spływu wody (pomarańczowe)
            7 - Złącze, 10-stykowe (T10k), w kanale spływu wody (czarne)
            8 - Złącze, 10-stykowe (T10j), w kanale spływu wody (niebieskie)
            9 - Złącze, 10-stykowe (T10t), w kanale spływu wody (zielone)
            10 - Złącze, 2-stykowe (T10c), w kanele przewodów z lewej strony (czarne), przyłącze do okablowania silnika TDI
            11 - Złącze, 6-stykowe (T6m), w przepływomierzu powietrza -G70-
            12 - Złącze, 2-stykowe (T2g), w zaworze elektromagnetycznym ograniczenia ciśnienia doładowania -N75-
            13 - Złącze, 2-stykowe (T2f), w zaworze recyrkulacji spalin -N18-
            14 - Złącze, 2-stykowe (T2d), w zaworze przełączającym przepustnicy
            15 - Złącze, 2-stykowe (T2j), w rezystorze grzewczym odpowietrzenia skrzyni korbowej -N79- (tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym)
            16 - Wtyk świec żarowych płynu chłodzącego -Q7- (tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym)
            17 - Złącze, 1-stykowe (T1a), w rozruszniku -B-
            18 - Złącze, 2-stykowe (T2e), we włączniku świateł cofania -F4-
            19 - Przyłącze bezpiecznika -S131-, w skrzynce bezpieczników na akumulatorze (tylko w samochodach z wyposażeniem dodatkowym)
            20 - Złącze, 4-stykowe (T4m), w czujniku ciśnienia -G71- i temperatury kolektora dolotowego -G72-
            Załączone pliki

            Komentarz

            • danio12345
              Classic
              • 2010
              • 26

              #7
              wczoraj nie miałem czasu ale dzisiaj się zabrałem za to, skończyłem na poodpinanym akumulatorze, nie mogę za żadną cho...erę odkręcić śruby od blaszki trzymającej akumulator ( śruba jest zapieczona i kręci się razem z nakrętką od dołu) nie mam pojęcia jak to odkręcić bo od dołu nie ma miejsca żeby coś wsadzić do przytrzymania. :cry: :cry: :cry:

              Komentarz

              • przemo1
                Drive
                • 2010
                • 51

                #8
                Sprawdzałeś te złącza co napisałem?

                Komentarz

                • danio12345
                  Classic
                  • 2010
                  • 26

                  #9
                  przemo1 chciałbym najpierw sprawdzić ten przewód pod akumulatorem, czytałem na forum że nie da się dobrze wpasować podszybia :/ żeby nie odstawało :| , dlatego chciałem najpierw sprawdzić przewód który idzie pod podstawą akumulatora

                  [ Dodano: Pią 28 Paź, 11 20:24 ]
                  Problem rozwiązany :szeroki_usmiech , sprawdziłem wszystko co jest możliwe, nawet te kostki pod podszybiem, które były ok. [przy okazji wymieniłem filtr pyłkowy :wink: ]
                  Gdy już się poddałem i chciałem dać bezpośrednie napięcie od akumulatora do kostki, okazało się że był złamany przewód pod tą volkswagenowską taśmą, gdzie jak wcześniej go sprawdzałem to nie było żadnego przetarcia.

                  Komentarz

                  Pracuję...